Tehnologie

Schimbări la WhatsApp: Modul de verificare a fost modificat

Serviciul de mesagerie WhatsApp introduce sistemul de verificare în doi pași pentru toți cei peste un miliard de utilizatori ai săi, după ce această funcție fusese lansată în versiunea beta la sfârșitul anului trecut, scrie portalul theverge.com.

Cunoscută de altfel drept autentificarea în doi pași, această opțiune adaugă încă o măsură de securitate pentru conturile utilizatorilor. Pentru activarea sa, utilizatorul trebuie să aibă instalată cea mai recentă versiune a programului și să o activeze din Setări, la secțiunea Cont unde găsește verificarea în doi pași. Odată ce această funcție este activată, utilizatorii vor avea de introdus un cod format din șase cifre de fiecare dată când își înregistrează numărul de telefon în cadrul aplicației, în timpul procesului de instalare sau reinstalare. Spre exemplu, dacă utilizatorul păstrează numărul de telefon de pe cartela sim veche dar își cumpără un telefon nou, atunci va reinstala și va reintroduce codul primit din serverul aplicației WhatsApp. O situație similară se petrece atunci când utilizatorul reinstalează toate aplicațiile de pe telefon sau doar WhatsApp, scrie agerpres.ro .Imagini pentru WhatsApp

WhatsApp urmează tendința autentificării în doi pași implementată deja de compania mamă Facebook și de Google pentru aplicațiile și serviciile sale.

Utilizatorul mai are la îndemână posibilitatea folosirii unui cont de e-mail ca măsură de siguranță, unde poate partaja toate datele sale importante de pe telefon, sau poate chiar folosi această metodă în cazul în care uită sau pierde codul de șase cifre primit de la WhatsApp. Dezactivarea funcției de autentificare în doi pași se face din aplicație de la secțiunea Setări fără a fi nevoie de codul de șase cifre.

Această măsură vine să completeze funcțiile de securitate implementate de serviciul de mesagerie, mai ales după ce au existat relatări media, citate de cotidianul The Guardian, care indica existența unei posibile căi inverse (backdoor) prin care agențiile de aplicare a legii ar avea acces în timp real la conturile utilizatorilor. Însă, cei de la WhatsApp au dezmințit această ipoteză, asigurând utilizatorii că beneficiază de criptare completă utilizator-utilizator.

Badabum.ro investeste 150.000 de euro in platforma pentru a suporta fara efort 10.000 de vizitatori simultani

badabum-1

Black Friday 2016 este un eveniment important asteptat de retailerul BADABUM. Pentru clientii sai dar si pentru vizitatorii care nu au mai comandat de aici, BADABUM a investit in platforma online o suma ce depaseste borna psihologica de 150.000 de euro. Astfel, peste 10.000 de vizitatori simultani ai platformei vor avea parte de o experienta fara urme de neplacere.

Investitia facuta nu este o masura salvatoare, deoarece nici in anii trecuti, de Black Friday, nu s-au inregistrat dificultati majore in accesarea Badabum.ro. BADABUM se asteapta la aceasta cifra de 10.000 de vizitatori si implicit de multe comenzi. Pentru un magazin online, este important ca si comenzile sa se efectueze cu aceeasi rapiditate in conditii de plasare simultana, nu numai actiunile de vizitare si consultare a articolelor afisate.

Orientarea catre Black Friday, dovedita 

Investitiile vizeaza si eliberarea presiunii de pe centrele logistice, care se vor ocupa de procesarea comenzilor si de livrari, precum si de eventualele anulari ale comenzilor, reprocesari ori retururi. Pentru toate acestea este nevoie de o coordonare precisa si de asigurarea unor procese logistice de exceptie. Pana si organizarea costa, retailerul BADABUM fiind totalmente constient de acest lucru de bucatarie interna.

Ce ajunge la client sunt numai efectele care ii servesc:

  • Best user experience – platforma care functioneaza foarte bine
  • Finalizati comanda fara stres – o comanda care se plaseaza rapid
  • What you see is what you get – ambalaje intacte pentru produse
  • Nu e loc de surprize – produse ce detin calitatea declarata online
  • Vocea clientului este auzita – actiuni post-vanzare prompte
  • Time is money – o livrare eficienta

Fara emotii de Black Friday

Investitia in infrastructura este obligatorie pentru toate magazinele online care intra in hora denumita Black Friday 2016, insa putine sunt cele care pluseaza cu sumele investite la un asemenea nivel. Atat partea hardware cat si partea software au fost imbunatatite considerabil in lunile anterioare pentru ca in momentul mult asteptat la care se inregistreaza Black Friday pentru BADABUM, fenomenul cumparaturilor online febrile sa fie suportat fara emotii.

Daca ar exista, emotiile noastre privind Black Friday ar aduce un sentiment de neplacere si dezamagire in randul vizitatorilor. Nu mai suntem de mult timp la prima editie de Black Friday, ca sa nu stim ce se intampla, si niciun comerciant online nu are voie sa se prefaca nestiutor. Pana la urma, este vorba de respectul fata de client si fata de propria afacere. Stam bine la acest capitol.”, declara un om cu proprietatea termenilor, Catalin Savulescu, directorul companiei BADABUM.

La promotie: 40.000 de produse… and counting

Black Friday 2016 inseamna pentru Badabum.ro reduceri semnificative acordate in procente diferite la peste(!) 40 de mii de produse. BADABUM mizeaza pe urmatoarele reduceri si preturi de plecare:

  • Monitoare la care se acorda reducere de pana la -50%
  • Laptopuri care prezinta reduceri de pana la -40%
  • Componente si periferice cu reduceri de pana la -72%
  • Imprimante cu pretul redus cu pana la -40%
  • Televizoare al caror pret scade cu pana la -50%
  • Telefoane smartphone cu reduceri de pana la 1500 RON
  • Sisteme de tip (video)interfon care costa mai putin cu 600 RON
  • Camera video auto cu preturi incepand de la 99 RON
  • Electrocasnice, produse de ingrijire personala: reduceri de pana la -70%

Tot Catalin Savulescu declara ca numarul mare al articolelor nu reprezinta pentru el ceva spectaculos: “In cei patru ani precedenti de Black Friday, cumulat, am vandut in jur de un milion de articole apartinand,  bineinteles, de zeci de mii de produse. Business-ul nostru este obisnuit cu aceste statistici, si pentru asta multumim clientilor nostri care ne-au ales si ne aleg in continuare”.

Anunțul Flanco despre Black Friday

BLACK FRIDAY 2016. Anul acesta, Flanco Retail organizează cel mai mare eveniment de shopping al anului în perioada 1 – 20 noiembrie, cu reduceri de până la 80% la peste 1000 de repere, cu un stoc de 300.000 de produse. La Flanco, Black Friday va avea loc atât online, pe www.flanco.ro, cât şi în cele 118 magazine Flanco din toată ţara.

“Anul acesta, vom avea un Black Friday incomparabil cu anii trecuţi. Ne aşteptăm la vânzări în creştere faţă de ediţiile anterioare dar, fiind primul an în care prelungim sărbătoarea de shopping a anului, e dificil să facem estimări precise”, explică şeful Flanco.

BLACK FRIDAY 2016. Flanco a pregătit clienţilor stocuri de peste 100.000 de televizoare, 50.000 de telefoane, 100.000 de electrocasnice mici şi 70.000 de electrocasnice mari. Din gama proprie, Vision, retailerul a pregătit peste 40.000 de produse, printre care: televizoare, aparate frigorifice, aragazuri, maşini de spălat, hote, maşini de tocat, calorifere, storcătoare de fructe, cafetiere, aspiratoare, blendere, prajitoare de pâine, râşniţe, fierbătoare etc.

“Suntem pregătiţi cu stocuri suficiente în cei peste 25.000 de metri pătraţi pe care îi avem în depozitele din Bucureşti, Timişoara, Cluj, Constanţa, Iaşi şi Sibiu”, mai spune Dragoş Sîrbu. “Logistica proprie şi a firmelor de curierat partenere, alături de experienţa precedentă, ne determină să fim încrezători că produsele vor fi livrate clienţilor într-un timp redus faţă de anii trecuţi.”

BLACK FRIDAY 2016. Și în acest an, compania va oferi clienţilor posibilitatea achitării produselor în rate. În plus, clienţii pot opta pentru un credit obţinut pe loc, fără adeverinţă de salariu. Anul trecut, vânzările în rate au reprezentat nu mai puţin de 20% din total.

BLACK FRIDAY 2016. Timp de 3 săptămâni echipele de vânzări Flanco vor pregăti şi vor actualiza oferta, astfel încât şi cei care aşteaptă ziua de 18 noiembrie pentru a face achiziţia să aibă, la rândul lor, multe opţiuni şi reduceri atractive.

BLACK FRIDAY 2016. În toată perioada de Black Friday, Flanco îşi păstrează activ serviciul Suport 24/7, prin care răspunde non stop întrebărilor clienţilor săi, în cel mai scurt timp.

BLACK FRIDAY 2016. Pentru toate comenzile de Black Friday, livrările se vor face până în casa clientului, iar transportul este gratuit la valori de peste 100 de lei.

Tehnologia care va REVOLUŢIONA Internetul: Va fi de 100 de ori mai rapidă decât Wi-Fi-ul – FOTO

Tehnologia Wi-Fi, care nu are o vechime mai mare de 20 de ani, este deja depăşită. Viitorul aparţine inovaţiei Li-Fi, de 100 de ori mai rapidă, care va transmite semnalul de internet prin intermediul unor fascicole de lumină, relatează site-ul sciencealert.com.

Dezvoltată încă din 2011 de un grup de cercetatori condus de profesorul Harald Haas, de la Universitatea din Edinburgh (Scoţia), tehnologia Li-Fi se foloseşte de fascicolele de lumină pentru a transmite date.

Datele sunt transmise prin intermediul unor lumini LED, care transmit mesaje printr-un cod binar, oferind în laborator viteze de circa 224 GB per secundă, compatibile cu transmiterea a 18 filme de câte 1,5 GB per secundă, ceea ce are potenţialul de a revoluţiona Internetul. 

După testele efectuate în laboarele din Tallinn ale companiei Velmenni, specialiştii au scos tehnologia din laborator şi au implementat-o în birouri, dar şi medii industriale din Estonia, raportând că au ajuns la o viteză de transmitere a datelor de 1 GB per secundă, respectiv de 100 de ori mai repede decât obişnuitul Wi-Fi.

Potrivit sciencealert.com, singurul inconvenient pe care îl are în faţa Wi-Fi-ului, al cărui semnal pătrunde pereţii unei clădiri, este că Li-Fi nu face asta. Dar tehnologia se poate dezvolta, şi privind modul în care evoluează lucrurile, nu este exclus ca acest impediment să fie destul de rapid rezolvat.

Comisia de Comunicaţii din SUA a avertizat recent că am putea rămâne fără spectru de unde radio pentru Wi-Fi în următorii 5 ani, acesta fiind extrem de aglomerat. În aceste condiţii, necesitatea dezvoltării unei noi soluţii de transmisii de date este absolut esenţială.

Studiu: De ce este mai inteligent sa cumperi un calculator second hand

pc-sh-ieftine-pentru-romani Tehnologia avanseaza intr-un ritm ametitor. Studiile au aratat ca, pentru a tine pasul cu aceasta, un om ar trebui sa isi cumpere un calculator nou in fiecare an. Aplicatiile folosite de firme, dar si cele cautate de utilizatorii persoane fizice ruleaza la capacitate din ce in ce mai mari, devin din ce in ce mai complexe si mai performante. Din pacate insa, in Romania, venitul pe cap de locuitor nu permite o astfel de investitie periodica, insa fara calculator, nu ne putem duce la bun sfarsit activitatile de zi cu zi. Cum rezolvam deci aceasta importanta dilema? Achizitionarea unei unitati desktop la mana a doua poate fi raspunsul. Multe dintre aceste produse au un raport al calitatii si pretului extrem de avantajos, insa atunci cand au fost intrebati despre acest lucru, multi romani au raspuns ca nu au realizat pana acum existenta unei astfel de posibilitati.

Tehnologia de ultima generatie inseamna de multe ori bani pierduti

pc-sh-ieftine-pentru-romani

Fie ca vorbim de utilizarea calculatorului acasa, fie ca vorbim despre utilizarea acestuia la birou, este important intai sa stabilim intai ce nevoi avem de fapt, ce asteptari ne creem si pentru ce il folosim. Ca antreprenor, pentru navigare web, aplicatii office, e-mail si alte lucruri asemanatoare, un calculator extreme de performant pur si simplu se va invechi, nefiind niciodata folosit la potentialul maxim, iar investita financiara nu este niciodata recuperate pe deplin. Chiar si pentru acasa, daca nu esti pasionat sau pasionata de gaming, un calculator cu un procesor puternic si cu o placa video de ultima generatie este, pana la urma o risipa de bani.

Si pasionatii de tehnologie pot obtine un maxim de resurse pentru nevoile lor, cu un calculator refurbished adica reconditionat. Un astfel de calculator, pe langa faptul ca este adus la o stare de functionare perfecta, de multe ori este si imbunatatit, astfel incat capacitatile lui de procesare le pot depasi pe cele initiale. Iata principalele motive pentru care este mai bine sa investesti intr-un calculator refurbished:

  • Va da un randament foarte bun pentru o perioada destul de mare de timp, mai ales daca este utilizat in principal pentru navigare web si retele de socializare
  • Va costa mult mai putin ca un calculator nou
  • Tehnologia de ultima generatie se depreciaza foarte repede, iar dupa mai bine de un an, daca vrei sa iti vinzi calculatorul, vei obtine pentru el un procent foarte mic din cat ai investit, insa cu un calculator reconditionat deprecierea nu este atat de contrastanta
  • Poti echipa un intreg birou cu calculatoare la mana a doua, fara a cheltui sume importante din profitul firmei tale
  • Licenta de ultilizare a sistemului de operare costa mai putin
  • Calculatoarele refurbished nu sunt neaparat uzate, dimpotriva, acestea pot fi unitati desktop care sa fie inca in garantie. Aceasta garantie poate ajunge si pana la o perioada de doi sau trei ani.
  • Piesele se pot inlocui foarte usor, mai ales daca si pentru acestea ne indreptam catre produse second hand

In Romania, din pacate, exista destul de multe prejudecati in ceea ce priveste orice produs la mana a doua, fie ca este vorba de imbracaminte, mobile sau tehnologie. Intrebati despre cumpararea gadgeturilor si calculatoarelor la mana a doua, jumatate din romani spun ca nu le-ar cumpara, indiferent de cat de calitative sunt, deoarece produsele noi contribuie la o imagine mai pozitiva, la atingerea unui anumit statut social. Cu toate acestea, nu exista nici un fel de laude pentru investitiile proaste, indiferent de statutul social. Numai cei care lucreaza in domeniu sau sunt pasionati de calculatoare au spus ca si-ar cumpara un calculator la mana a doua, demonstrand astfel cunostinte valoroase pentru bugetele personale.

O investitie inteligenta te poate ajuta sa economisesti foarte mult si sa te bucuri de aceeasi calitate, mai ales in cazul calculatoarelor second hand. Daca acestea mai provin si de la un producator de renume, recunoscut pentru calitate, cum ar fi Lenovo sau HP, atunci satisfactia este garantata. Desi concluziile studiului nu i-au pus pe cetatenii romani, cei cu cel mai rapid internet din Europa si printre cele mai bune cunostinte de IT din lume, intr-o lumina buna, exista timp pentru a schimba acest lucru, iar calculatoarele refurbished bune, ca cele de pe noudinnou.ro sunt doar inceputul.

Serviciile către companii au încetinit în iulie – cu cat si de ce

Afacerile din sectorul serviciilor prestate în principal către companii au crescut, în a şaptea lună din acest an, cu 7,9% faţă de aceeaşi lună a anului trecut, ritm încetinit faţă de cel din luna precedentă, susţinute în special de cererea de servicii IT şi de transport, arată datele publicate, miercuri, de Institutul Naţional de Statistică (INS).

În iunie, afacerile din sectorul serviciilor prestate în principal către companii au avansat cu 11% faţă de aceeaşi lună a anului trecut.

Cumulat pe primele şapte luni din 2016, cifra de afaceri din serviciile prestate firmelor a avansat cu 8,6% faţă de perioada echivalentă din 2015.

Cele mai mari creşteri s-au înregistrat, în iulie, în serviciile informatice şi tehnologia informaţiei (IT), în care afacerile au avansat cu 23,2% comparativ cu iulie 2015, pe serie brută, ritmul fiind mai mare decât cel înregistrat în lunile anterioare.

De asemenea, serviciile de transport au crescut cu 12,2%, iar activităţile de producţie cinematografică, video şi TV au crescut cu 11,3% în iulie faţă de luna iulie 2015, se precizează în comunicatul INS.

În schimb, afacerile din serviciile de comunicaţii furnizate firmelor au încetinit puternic în iulie, cu un avans de doar 1,1%.

Serviciile prestate în principal companiilor reprezintă un indicator al afacerilor firmelor care obţin cel puţin jumătate din venituri din vânzarea de servicii proprii către alte societăţi comerciale.

În 2015, afacerile din serviciile prestate în principal întreprinderilor au avansat cu 8,3% comparativ cu anul precedent.

Probleme cu device-urile Apple – de ce s-au blocat temporar

Cel mai mare şi mai grozav update de iOS, cum a fost numit de către executivii Apple, a debutat marţi seara cu probleme tehnice pentru o parte a celor care s-au grăbit să-l instaleze.

Un mic procent al celor care au purces să-şi actualizeze iPhone-urile şi iPad-urile marţi seara, imediat după ce update-ul a devenit disponibil, s-a trezit că dispozitivul refuză să pornească fără a fi conectat la un Mac sau PC cu iTunes.

Aparent, pentru un număr restrâns de utilizatori, update-ul nu s-a putut realiza în condiţii normale, ci a fost nevoie de conectarea la iTunes. Iar asta a fost o mare problemă pentru cei care s-au decis să instaleze noua versiune într-un moment în care nu se aflau lângă un Mac sau PC. Aceştia au rămas cu telefonul blocat temporar.

Pentru rezolvarea problemei, dispozitivul trebuie conectat la iTunes, restartat în modul Recovery prin apăsarea simultană a butoanelor Home şi Power, iar apoi se selectează opţiunea Update din ecranul de Recovery.

Conform celor de la Apple problema a apărut unui număr restrâns de utilizatori şi doar în prima oră din momentul în care update-ul a devenit disponibil. Chiar şi aşa, cei aflaţi în această situaţie au postat avertismente pe reţelele sociale, în timp ce o altă parte a utilizatorilor a decis să amâne momentul actualizării.

Nu este prima oară când utilizatorii de dispozitive Apple se lovesc de această problemă. Exact aceeaşi eroare a apărut şi cu ocazia actualizării la iOS 9.3.2. Atunci Apple decis să retragă actualizarea până la rezolvarea problemei. Însă impactul mediatic este mult mai mare de această dată, când a fost afectat un update major.

Ericsson susține acceleratorul de startup-uri Metavallon

Ericsson anunță colaborarea cu acceleratorul de startup-uri Metavallon din Grecia, ca parte a programului „The Accelerator 2016” care își propune să faciliteze accesul startup-urilor pe piețele din Europa și la nivel internațional.

Într-o lume în care startup-urile cu potențial au nevoie de validarea pieței și cât mai multe oportunități de dezvoltare, Metavallon și Ericsson lucrează împreună la programul „The Accelerator” cu scopul de a crea atât o legătură mai strânsă între startup-uri și piață, cât și a pregăti antreprenorii pentru succes. „The Accelerator” este un program riguros de 4 luni pentru accelerarea startup-urilor și oferă fondatorilor oportunitatea să-și creeze o prezență pe piață, un business stabil cu rezultate bune, într-un timp scurt. Programul va oferi o serie de servicii și instrumente esențiale pentru dezvoltarea startup-urilor, beneficii în valoare de peste 220.000 de dolari și fonduri de tip pre-seed de câte 22.000 de euro.

Contribuția Ericsson la programul „The Accelerator”

În ultimii ani, Ericsson a susținut constant companii și ecosisteme locale, transformând idei în realitate. Ca partener al programului „The Accelerator”, Ericsson își va împărtăși experiența și cunoștințele despre piața actuală și va oferi participanților oportunități de conectare cu diverse industrii. Totodată, Ericsson va lucra cu participanții din program pentru a le testa serviciile și produsele, oferindu-le și ocazia să lucreze cu operatori telecom în inițiative precum IoT Cloud Lab. Mai mult, antreprenorii vor avea posibilitatea de a participa la evenimentele organizate de companie pentru a beneficia de vizibilitate internațională.

„Metavallon se străduiește să transforme societatea creând un ecosistem care să încurajeze antreprenorii să dezvolte afaceri cu impact, să genereze locuri de muncă și noi oportunități de business în piață”, a spus Alexandra Choli, Fondator & Managing Director la Metavallon. „Scopul final este progresul, dezvoltarea succesului antreprenorial, îmbunătățirea economiei locale și stimularea prosperității sociale. Vrem ca parteneriatul cu Ericsson să inspire talentele din Europa să inoveze și să le susțină dorința de creație și progres.”

„Parteneriatul cu Metavallon pentru accelerarea startup-urilor din Europa și susținerea unui ecosistem pentru inovație este o modalitate excelentă de a sărbători 140 de ani de la înființarea companiei”, a menționat Marie Large, Customer Unit Head pentru Ericsson în regiunea Europei de Sud-Est. „Ericsson a pus dintotdeauna accent pe inovație și responsabilitate socială. Interacționăm în mod regulat cu clienți, universități și parteneri din țările în care avem operațiuni pentru a crea un impact pozitiv asupra societăților locale. Prin parteneriatul cu Metavallon, vedem oportunități unice de a continua să construim și să modelăm o lume mai sustenabilă și să contribuim la transformarea digitală.”

Startup-urile interesate de programul „The Accelerator 2016”, pot aplica la adresa: http://www.fundacity.com/metavallon/apply/726

Ericsson și Verizon: planuri pentru a conecta milioane de dispozitive IoT

  • Ericsson și Verizon colaborează pentru dezvoltarea unei soluții de conectare la rețea de tip LPWA (cellular low-power wide-area)
  • Soluția va permite Verizon să-și îmbunătățească infrastructura LTE deja existentă pentru a susține implementarea soluțiilor IoT la scară largă

Ericsson (NASDAQ: ERIC) și Verizon vor colabora pentru dezvoltarea și lansarea unei soluții de conectare la rețea de tip LPWA (cellular low-power wide-area) care va servi o gamă largă de aplicații IoT. Ericsson și Verizon au fost implicați în teste IoT încă din 2014 pentru a demonstra numeroasele utilizări ale aplicațiilor IoT – atât pentru consumatori, cât și la nivel industrial – care pot fi susținute de rețelele mobile de astăzi.

„Rețeaua LTE Verizon furnizează platforma ideală pentru accelerarea implementării soluțiilor IoT destinate consumatorilor, orașelor și industiilor”, a menționat Adam Koeppe, Vice President, Network Technology and Planning, Verizon. „Suntem dedicați simplificării aplicațiilor IoT și, în acest sens, am lansat o platformă pentru dezvoltatori – ThingSpace – și am făcut progrese în ceea ce privește performanța rețelelor noastre. Noul software Ericsson ne va permite să extindem acoperirea dispozitivelor IoT low-cost, în același timp garantând o durată de viață a bateriilor acestora de câțiva ani.”

Rețelele LTE pot deja susține aplicații de înaltă capacitate și cu latență scăzută. Soluția LPWA a Ericsson va îmbunătăți rețeaua LTE a Verizon pentru a putea conecta mai multe dispozitive IoT, răspunzând, în același timp, nevoile de conectivitate ale operatorului pentru consum diminuat de energie, costuri scăzute și complexitate redusă a operațiunilor.

„Verizon este un partener ideal în procesul de dezvoltare a tehnologiilor celulare destinate cerințelor de rețea pentru aplicațiile IoT”, a spus Arun Bansal, Senior Vice President and Head of Business Unit Radio, Ericsson. „Aplicațiile IoT sunt cele care vor stimula dezvoltarea 5G, astfel încât este esențial pentru noi să lucrăm împreună cu operatori de top precum Verizon pentru a continua să aducem inovații în industrie și ecosistemul IoT.”

IoT va schimba modul în care lucrăm și trăim, folosind noi nivele de inteligență care ne vor putea conecta cu lumea înconjurătoare în moduri necunoscute până acum. Acest lucru va necesita stabilirea unor conexiuni la nivele mai înalte decât cele folosite până acum și dezvoltarea unor soluții scalabile care pot funcționa împreună pentru a răspunde nevoilor din ce în ce mai diverse ale utilizatorilor.

Lansat recent, noul software de rețea 17A al Ericsson se adresează numărului enorm de dispozitive IoT anticipat pentru viitor, cât și diversității nevoilor acestora de conectivitate. Software-ul include caracteristici cheie ce vor permite rețelelor celulare să susțină orașe, contorizări și agricultura inteligente. Ericsson lucrează la accelerarea dezvoltării IoT cu ajutorul primei soluții complete de conectivitate LPWA care le va permite operatorilor să-și adapteze rețelele pentru a se adresa întregii diversități de aplicații IoT.

Profitând de infrastructura rețelei deja existente, Verizon va putea lansa mai repede pe piață servicii IoT, care vor beneficia de mobilitatea, rigurozitatea, securitatea și extinderea rețelelor sale LTE. Mai mult decât atât, Ericsson și Verizon vor lucra proactiv cu toți partenerii din ecosistem pentru a accelera comercializarea de soluții avansate IoT. Cele două companii vor continua să desfășoare testări live pentru a determina modul în care aplicațiile IoT funcționează și se comportă în rețea.

Luna aceasta, Ericsson a demonstrat în cadrul CES 2016, în Las Vegas, modul în care pot fi folosite aplicațiile IoT pentru a conecta scutere, motociclete sau dispozitive purtabile, pentru a administra contoare și rețele inteligente de energie și pentru a monitoriza calitatea apei.

Ericsson prezintă trei noi soluții IoT pentru case și orașe inteligente în cadrul CES 2016

  • Contoarele inteligente permit consumatorului să fie în control și companiilor de utilități să ofere în viitor servicii inteligente către aceștia.
  • Sistemul de analiză a datelor despre utilizatori și IoT dezvoltat de Ericsson va permite operatorilor să-și valorifice bazele de date despre consumatori și IoT.
  • Pentru a putea face față numărului din ce în ce mai mare de dispozitive IoT care vor avea o gamă largă de întrebuințări și cerințe, Ericsson va lansa software-ul de rețea 17A care va susține milioane de conexiuni și aplicații IoT.

 

Ericsson (NASDAQ: ERIC) lansează în cadrul CES 2016, unul dintre cele mai mari târguri de tehnologie la nivel global, trei noi soluții dedicate furnizorilor de servicii de comunicații și companiilor de utilități și pentru a acoperi cerințele unei piețe în care Internetul Tuturor Lucrurilor (IoT) este în plină dezvoltare. Aceste soluții vor consolida poziția unică a companiei pe piața serviciilor end-to-end la nivel global.

IoT se dezvoltă rapid și reprezintă un adevărat factor de transformare al societății, contribuind din ce în ce mai mult la contopirea lumii fizice cu cea digitală. În ultimul Ericsson Mobility Report se estimează că vor exista 28 de miliarde de dispozitive conectate până în 2021, mai mult de jumătate din acestea fiind conexiuni Machine-to-Machine (M2M) și IoT.

Mai mult decât atât, numeroase studii au identificat potențialul și valoarea IoT pentru societate, orașele inteligente, casele conectate și dispozitivele consumatorilor contribuind în mod principal la nivelul de valoare perceput. Lider în materie de soluții inovatoare pentru orașe inteligente și case conectate, Ericsson a lansat în cadrul CES 2016 trei soluții IoT:

  • Contorizare inteligentă ca serviciu
  • Sistem de analiză a datelor despre utilizatori și IoT
  • Software-ul de rețea 17A pentru susținerea conexiunilor și aplicațiilor IoT

Contorizarea inteligentă ca serviciu

IT&C devine din ce în ce mai important pentru companiile de utilități, pe măsură ce aceștia caută să își îmbunătățească eficiența operațiunilor și să găsească metode noi pentru a inova și îmbunătăți experiența consumatorilor. Contorizarea inteligentă ca serviciu permite outsourcing-ul complet al proceselor de business și beneficiază de experiența Ericsson în implementarea a 42 de milioane de contoare inteligente la nivel global. Avantajele contorizării inteligente includ un timp redus pentru pregătirea lansării pe piață, management superior al contoarelor și operațiunilor, dar și reducerea considerabilă a costurilor. Pe scurt, furnizorii de utilități vor beneficia de un costuri scăzute, o complexitate redusă a operațiunilor datorată faptului că Ericsson va fi singurul punct de contact cu furnizorii de servicii IT, operatorii telecom și companii de servicii de teren, totodată îmbunătățind calitatea generală a serviciilor.

Pentru consumatori, contoarele inteligente vor însemna facturi pentru utilități cu costuri exacte și posibilitatea de a-și controla cheltuielile. Acestea vor permite și servicii avansate de control automat și sigur al luminii și temperaturii în case.

Soluția va fi disponibilă comercial în trimestrul al doilea din 2016.

 

Sistem de analiză a datelor despre utilizatori și IoT

Creșterea exponențială a numărului de dispozitive conectate, atât din partea consumatorilor individuali, cât și din partea diverselor industrii, oferă operatorilor telecom oportunitatea de a-și valorifica bazele de date despre consumatori și IoT. Sistemul de analiză a datelor despre utilizatori și IoT dezvoltat de Ericsson va permite operatorilor să facă acest lucru în timp real, cu ajutorul unui motor de căutare și analiză încorporat în baza de date a clienților.

Această soluție extinde oferta Ericsson de servicii de consolidare a datelor despre utilizatori și funcționează atât pe dispozitive celulare, cât și pe cele non-celulare. Mai mult decât atât, sistemul poate prelua informații și din baze de date externe, generând într-un mediu securizat analize și aplicați IoT importante pentru mai multe industrii.

Ca rezultat, operatorii își pot eficientiza operațiunile interne și extinde afacerea atât către consumatori, cât și diverse industrii. În paralel, își pot extinde rolul în ecosistemul IoT peste pragul simplu de conectivitate, dobândind astfel o poziție dominantă în piață.

Soluția va fi disponibilă comercial la finalul trimestrul al doilea din 2016.

 

Software-ul de rețea 17A pentru susținerea conexiunilor și aplicațiilor IoT

În septembrie 2015, Ericsson a anunțat o suită de îmbunătățiri software pentru a accelera dezvoltarea IoT, eliminând piedicile ce încetinesc adopția acestuia în piață. Pentru a putea face față numărului din ce în ce mai mare de dispozitive IoT care vor avea o gamă largă de întrebuințări și cerințe, Ericsson va lansa software-ul de rețea 17A care va susține milioane de conexiuni și aplicații. Noul software de rețea va introduce IoT de bandă îngustă (narrowband IoT – NB-IoT) în infrastructura LTE existentă, permițând implementarea securizată și stabilă a unei conexiuni mobile la costuri totale mult mai scăzute.

Soluția va fi disponibilă comercial în trimestrul al patrulea din 2016.

 

Ericsson la Consumer Electronics Show 2016

Ericsson este prezent la Consumer Electronics Show în Las Vegas, în perioada 6-9 ianuarie 2016, la standul numărul #10433 localizat în sala centrală a Las Vegas Convention Center. Standul Ericsson prezintă perspectiva utilizatorului final asupra a unei experiențe de top a Societății Permanent Conectate, unde conectivitatea este punctul de plecare pentru noi moduri de inovare, colaborare și socializare. La stand se vor desfășura și demonstrații pentru a accentua modul în care 5G și IoT vor fi în beneficiul oamenilor, revoluționând industria și transformând Societatea Permanent Conectată.