IT&C

Badabum.ro investeste 150.000 de euro in platforma pentru a suporta fara efort 10.000 de vizitatori simultani

badabum-1

Black Friday 2016 este un eveniment important asteptat de retailerul BADABUM. Pentru clientii sai dar si pentru vizitatorii care nu au mai comandat de aici, BADABUM a investit in platforma online o suma ce depaseste borna psihologica de 150.000 de euro. Astfel, peste 10.000 de vizitatori simultani ai platformei vor avea parte de o experienta fara urme de neplacere.

Investitia facuta nu este o masura salvatoare, deoarece nici in anii trecuti, de Black Friday, nu s-au inregistrat dificultati majore in accesarea Badabum.ro. BADABUM se asteapta la aceasta cifra de 10.000 de vizitatori si implicit de multe comenzi. Pentru un magazin online, este important ca si comenzile sa se efectueze cu aceeasi rapiditate in conditii de plasare simultana, nu numai actiunile de vizitare si consultare a articolelor afisate.

Orientarea catre Black Friday, dovedita 

Investitiile vizeaza si eliberarea presiunii de pe centrele logistice, care se vor ocupa de procesarea comenzilor si de livrari, precum si de eventualele anulari ale comenzilor, reprocesari ori retururi. Pentru toate acestea este nevoie de o coordonare precisa si de asigurarea unor procese logistice de exceptie. Pana si organizarea costa, retailerul BADABUM fiind totalmente constient de acest lucru de bucatarie interna.

Ce ajunge la client sunt numai efectele care ii servesc:

  • Best user experience – platforma care functioneaza foarte bine
  • Finalizati comanda fara stres – o comanda care se plaseaza rapid
  • What you see is what you get – ambalaje intacte pentru produse
  • Nu e loc de surprize – produse ce detin calitatea declarata online
  • Vocea clientului este auzita – actiuni post-vanzare prompte
  • Time is money – o livrare eficienta

Fara emotii de Black Friday

Investitia in infrastructura este obligatorie pentru toate magazinele online care intra in hora denumita Black Friday 2016, insa putine sunt cele care pluseaza cu sumele investite la un asemenea nivel. Atat partea hardware cat si partea software au fost imbunatatite considerabil in lunile anterioare pentru ca in momentul mult asteptat la care se inregistreaza Black Friday pentru BADABUM, fenomenul cumparaturilor online febrile sa fie suportat fara emotii.

Daca ar exista, emotiile noastre privind Black Friday ar aduce un sentiment de neplacere si dezamagire in randul vizitatorilor. Nu mai suntem de mult timp la prima editie de Black Friday, ca sa nu stim ce se intampla, si niciun comerciant online nu are voie sa se prefaca nestiutor. Pana la urma, este vorba de respectul fata de client si fata de propria afacere. Stam bine la acest capitol.”, declara un om cu proprietatea termenilor, Catalin Savulescu, directorul companiei BADABUM.

La promotie: 40.000 de produse… and counting

Black Friday 2016 inseamna pentru Badabum.ro reduceri semnificative acordate in procente diferite la peste(!) 40 de mii de produse. BADABUM mizeaza pe urmatoarele reduceri si preturi de plecare:

  • Monitoare la care se acorda reducere de pana la -50%
  • Laptopuri care prezinta reduceri de pana la -40%
  • Componente si periferice cu reduceri de pana la -72%
  • Imprimante cu pretul redus cu pana la -40%
  • Televizoare al caror pret scade cu pana la -50%
  • Telefoane smartphone cu reduceri de pana la 1500 RON
  • Sisteme de tip (video)interfon care costa mai putin cu 600 RON
  • Camera video auto cu preturi incepand de la 99 RON
  • Electrocasnice, produse de ingrijire personala: reduceri de pana la -70%

Tot Catalin Savulescu declara ca numarul mare al articolelor nu reprezinta pentru el ceva spectaculos: “In cei patru ani precedenti de Black Friday, cumulat, am vandut in jur de un milion de articole apartinand,  bineinteles, de zeci de mii de produse. Business-ul nostru este obisnuit cu aceste statistici, si pentru asta multumim clientilor nostri care ne-au ales si ne aleg in continuare”.

Studiu: De ce este mai inteligent sa cumperi un calculator second hand

pc-sh-ieftine-pentru-romani Tehnologia avanseaza intr-un ritm ametitor. Studiile au aratat ca, pentru a tine pasul cu aceasta, un om ar trebui sa isi cumpere un calculator nou in fiecare an. Aplicatiile folosite de firme, dar si cele cautate de utilizatorii persoane fizice ruleaza la capacitate din ce in ce mai mari, devin din ce in ce mai complexe si mai performante. Din pacate insa, in Romania, venitul pe cap de locuitor nu permite o astfel de investitie periodica, insa fara calculator, nu ne putem duce la bun sfarsit activitatile de zi cu zi. Cum rezolvam deci aceasta importanta dilema? Achizitionarea unei unitati desktop la mana a doua poate fi raspunsul. Multe dintre aceste produse au un raport al calitatii si pretului extrem de avantajos, insa atunci cand au fost intrebati despre acest lucru, multi romani au raspuns ca nu au realizat pana acum existenta unei astfel de posibilitati.

Tehnologia de ultima generatie inseamna de multe ori bani pierduti

pc-sh-ieftine-pentru-romani

Fie ca vorbim de utilizarea calculatorului acasa, fie ca vorbim despre utilizarea acestuia la birou, este important intai sa stabilim intai ce nevoi avem de fapt, ce asteptari ne creem si pentru ce il folosim. Ca antreprenor, pentru navigare web, aplicatii office, e-mail si alte lucruri asemanatoare, un calculator extreme de performant pur si simplu se va invechi, nefiind niciodata folosit la potentialul maxim, iar investita financiara nu este niciodata recuperate pe deplin. Chiar si pentru acasa, daca nu esti pasionat sau pasionata de gaming, un calculator cu un procesor puternic si cu o placa video de ultima generatie este, pana la urma o risipa de bani.

Si pasionatii de tehnologie pot obtine un maxim de resurse pentru nevoile lor, cu un calculator refurbished adica reconditionat. Un astfel de calculator, pe langa faptul ca este adus la o stare de functionare perfecta, de multe ori este si imbunatatit, astfel incat capacitatile lui de procesare le pot depasi pe cele initiale. Iata principalele motive pentru care este mai bine sa investesti intr-un calculator refurbished:

  • Va da un randament foarte bun pentru o perioada destul de mare de timp, mai ales daca este utilizat in principal pentru navigare web si retele de socializare
  • Va costa mult mai putin ca un calculator nou
  • Tehnologia de ultima generatie se depreciaza foarte repede, iar dupa mai bine de un an, daca vrei sa iti vinzi calculatorul, vei obtine pentru el un procent foarte mic din cat ai investit, insa cu un calculator reconditionat deprecierea nu este atat de contrastanta
  • Poti echipa un intreg birou cu calculatoare la mana a doua, fara a cheltui sume importante din profitul firmei tale
  • Licenta de ultilizare a sistemului de operare costa mai putin
  • Calculatoarele refurbished nu sunt neaparat uzate, dimpotriva, acestea pot fi unitati desktop care sa fie inca in garantie. Aceasta garantie poate ajunge si pana la o perioada de doi sau trei ani.
  • Piesele se pot inlocui foarte usor, mai ales daca si pentru acestea ne indreptam catre produse second hand

In Romania, din pacate, exista destul de multe prejudecati in ceea ce priveste orice produs la mana a doua, fie ca este vorba de imbracaminte, mobile sau tehnologie. Intrebati despre cumpararea gadgeturilor si calculatoarelor la mana a doua, jumatate din romani spun ca nu le-ar cumpara, indiferent de cat de calitative sunt, deoarece produsele noi contribuie la o imagine mai pozitiva, la atingerea unui anumit statut social. Cu toate acestea, nu exista nici un fel de laude pentru investitiile proaste, indiferent de statutul social. Numai cei care lucreaza in domeniu sau sunt pasionati de calculatoare au spus ca si-ar cumpara un calculator la mana a doua, demonstrand astfel cunostinte valoroase pentru bugetele personale.

O investitie inteligenta te poate ajuta sa economisesti foarte mult si sa te bucuri de aceeasi calitate, mai ales in cazul calculatoarelor second hand. Daca acestea mai provin si de la un producator de renume, recunoscut pentru calitate, cum ar fi Lenovo sau HP, atunci satisfactia este garantata. Desi concluziile studiului nu i-au pus pe cetatenii romani, cei cu cel mai rapid internet din Europa si printre cele mai bune cunostinte de IT din lume, intr-o lumina buna, exista timp pentru a schimba acest lucru, iar calculatoarele refurbished bune, ca cele de pe noudinnou.ro sunt doar inceputul.

Samsung a anunţat data la care va relua vânzările de Galaxy Note 7

Samsung a anunţat oficial că va relua vânzările pentru telefonul-problemă Galaxy Note 7 din 28 septembrie.

Cea mai mare aventură de când a devenit unul dintre cei mai importanţi producători de smartphone-uri se apropie de final pentru Samsung. Compania coreeană a anunţat că pe 28 septembrie va reîncepe să vândă modelul revizuit de Galaxy Note 7.

Dincolo de problema de imagine şi scandalul cu implicaţii globale pe care explozia phablet-ului Galaxy Note 7 le-a produs, Samsung a avut de rezolvat, punctual, două probleme. Prima a fost înlocuirea dispozitivelor susceptibile de a exploda, iar cea de-a doua a fost să se se asigure că nu va vinde în continuare modele defecte.

Samsung a recunoscut oficial pe 2 septembrie că are o problemă şi a anunţat că va chema în service toate cele 2,5 milioane de modele de Galaxy Note 7 vândute până atunci. De la acel moment, cei care au cumpărat deja device-ul au fost nevoiţi să-l returneze pentru înlocuire, iar cei care aveau de gând să-l achiziţioneze au fost nevoiţi să mai aştepte sau să se reorienteze.

Reluarea vânzărilor se va produce pe 28 septembrie, iar prima ţară în care se va întâmpla acest lucru, previzibil, este Coreea de sud. Samsung nu a anunţat şi, probabil, nu va face acelaşi anunţ pentru fiecare ţară parte. În schimb, reprezentanţii companiei au spus că acelaşi lucru se va întâmpla treptat şi în celelalte ţări, pe măsură ce condiţii tehnice şi logistice vor permite acest lucru.

Cel mai probabil, în decursul lunii octombrie vânzările de Galaxy Note 7 vor fi reluate şi în restul ţărilor. Însă Samsung va pierde avantajul strategic urmărit de la bun început. Coreenii au lansat mai devreme Note 7 pentru a începe să-l vândă înainte de lansarea lui iPhone 7. Din păcate pentru ei, reluarea vânzărilor se va produce când iPhone 7 există deja pe piaţă.

Imprimantele SH de la Noudinnou.ro au aceleasi capacitati de imprimare ca cele noi

Magazinul online de produse electronice Noudinnou.ro comercializeaza imprimante second hand care dupa recalibrarea mecanismelor si inlocuirea partilor uzate, au ajuns sa aiba aceleasi capacitati de printare ca cele noi de acelasi tip (acelasi model si aceeasi marca). Specificarea acestui lucru trebuie facuta pentru ca toti clientii aflati in cautarea de imprimante laser second hand dar si fara laser sa stie ca achizitia nu reprezinta un compromis, ci ca este sigura si merita facuta.

imprimante-sh

Piata second hand de imprimante isi are sprijin in mediul online, aici http://noudinnou.ro/imprimante-second-hand/ regasindu-se cat mai des branduri cunoscute de imprimante, modele multifunctionale si de calitate, si preturi accesibile. Nu in ultimul rand, comanda online care aduce imprimanta la domiciliu este un avantaj oferit de sistemul de comercializare online.

imprimanta-second-hand

Suplimentar, clientii care viziteaza Noudinnou.ro pot ajunge la modul second hand de imprimanta preferate, sau care se potrivesc cu precizie necesitatilor. Sunt asigurate aceleasi capacitati ca la produsele noi redate de produsele SH  pentru orice modele alese in functie de:

  • Formatul de imprimare disponibil (chiar daca sunt imprimante folosite si repuse in vanzare, poate printa la fel de bine pe A3 sau pe A4)
  • Tehnologia folosita in printare (functioneaza cu jet de cerneala la fel de bine ca un produs nou, la fel si cele cu laser simplu sau color, sau cu LED monocrom)
  • Varianta de duplex
  • Prezenta sau absenta portului LAN
  • Viteza de printare (care ramane incadrata intre aceleasi valori: mai mica, de minim 10 ppm, sau mai mare, de pana la 60 ppm)
  • Interfata (de tip paralell, USB sau ambele)
  • Rezolutia de printare
  • Modalitatea de operare (prin fir sau wireless)

Imprimantele laser second hand de pe Noudinnou.ro indeplinesc standardele dorite de clienti

Cu precadere imprimantele cu laeser, care sunt din ce in ce mai cautate, se regasesc la nivel de second hand in selectiile de la Noudinnou.ro. Imprimanta Lexmark C734N opereaza cu laser color. Are o viteza de printare pe suport A4 de 28 ppm si o conectivitate prin USB+retea.

imprimante-second-hand

Si alte branduri cu laser monocrom de imprimante care pe Noudinnou.ro sunt second hand merita atentia cuvenita; Dell, Epson, Samsung, HP si Kyocera; acestea sunt celelalte branduri disponibile in aceasta perioada.

Optiunile de achizitionare sunt variate, si totul se refera la cele second hand dar care au fost readuse la capacitatile initiale de procesare; componentele uzate au fost inlocuite, asadar poate numai la carcasa sa existe zgarieturi si pete de culoare sau degradari ,pentru ca in rest se prezinta foarte bine.

ATXCOMPUTERS GROUP este compania care comercializeaza online, prin intermediul platformei www.Noudinnou.ro, produsele electronice calitative de tip second hand. Pentru acestea, insa, calitatea este garantata, si tocmai de aceea Noudinnou.ro reprezinta o sursa de incredere de imprimante SH cu adevarat bune!

Se pot obtine cu usurinta informatii suplimentare cu referire la produse, comenzi si operatiunile care au facut din imprimantele SH sisteme bune din nou de comercializare. Numerele de telefon  0725.555.525 si 0244.519.019 sunt puse la dispozitie in acest sens, la fel si adresa de e-mail contact@noudinnou.ro.

Cât costă iPhone 7 în Europa şi cât de mult s-au ieftinit modelele mai vechiCât costă iPhone 7 în Europa şi cât de mult s-au ieftinit modelele mai vechi

Odată cu lansarea noului iPhone 7, Apple a ajustat întreaga gamă de dispozitive cu iOS, renunţând la anumite modele şi îmbunătăţind alte modele mai vechi, modificând în acest proces şi preţul acestora. Singurul produs cu 16 GB spaţiu de stocare din ofertă rămâne micul iPhone SE, restul de smartphone-uri şi tablete pornind acum de la 32 GB în toate variantele.
Iată noile preţuri pentru toate modelele de iPhone şi iPad din oferta Apple, exprimate în euro:

iPhone

iPhone SE iPhone 6s iPhone 6S Plus iPhone 7 iPhone 7 Plus
16 GB 489 €
32 GB 569 € 769 € 769 € 909 €
64 GB 549 €
128 GB 769 € 879 € 879 € 1019 €
256 GB 989 € 1129 €

iPad

Mini 2 Mini 4 Air 2 Pro 9.7″ Pro 12,9″
32 GB 299 € / 419 € (4G) 439 € / 559 € (4G) 439 € / 559 € (4G) 689 € / 839 € (4G) 909 €
128 GB 549 € / 669 € (4G) 549 € / 669 € (4G) 779 € / 949 € (4G) 1019 € / 1169 € (4G)
256 GB 909 € / 1059 € (4G) 1129 € / 1279 € (4G)

Cum era de aşteptat, Apple vine cu preţuri considerabil mai mari decât în Statele Unite ale Americii, unde preţul unui iPhone SE de 16 GB porneşte de la 399 dolari americani. Ce-i drept, în SUA, preţurile sunt afişate fără TVA, fiecare stat în parte stabilind valoarea taxelor individual.

iPhone 7 porneşte astfel de la 769 de euro cu TVA inclus, care sugerează că în România cea mai ieftină variantă a telefonului va costa aproximativ 3500 lei, în timp ce Phone 7 Plus porneşte de la un preţ de 4100 lei. Ambele valori sunt comparative cu preţurile iPhone-urilor din anii precedenţi. Pre-comenzile vor începe în câteva săptămâni, când telefonul va fi listat în ofertele magazinelor de specialitate şi operatorilor telecom locali.

Ixia anunță Vision ONE pentru vizibilitatea end-to-end a rețelelor

Dispozitivul optimizează securitatea rețelelor fără a le reduce performanța

București, 7 iulie 2016Ixia (Nasdaq:XXIA), lider în ceea ce privește testarea, vizibilitatea și securitatea rețelelor, anunță lansarea Vision ONE, un produs complet care colectează, procesează și filtrează rapid fluxul de date din aplicații pentru a fi analizate, monitorizate și securizate. Dezvoltat cu contribuția echipei de Network Visibility din Ixia România, Vision ONE asigură eficientizarea investițiilor în IT și creșterea protecției rețelei fără să reducă nivelul de performanță a acesteia.

„Singurul lucru de care are nevoie un hacker pentru accesa informații critice pentru companii este o breșă în rețea”, a spus Zeus Karravala, analist principal la ZK Research. „O soluție completă pentru vizibilitatea rețelelor reprezintă o bază pentru a înțelege mai bine ce se întâmplă într-o rețea enterprise, în special atunci când trebuie gestionate o mulțime de soluții de securitate necesare pentru protejarea datelor și aplicațiilor. Capacitatea de a vedea acel caz singular de activitate suspectă este vitală pentru a proteja cu succes o organizație împotriva atacurilor și hackerilor.”

„Ixia a combinat capabilitățile sale de top în ceea ce privește vizibilitatea rețelelor într-un singur dispozitiv accesibil și ușor de folosit, ce oferă clienților noștri informații în câteva secunde pentru a putea vedea tot ce se întâmplă într-o rețea, fără excepție,” a spus Deepesh Arora, vice președinte Product Management la Ixia. „Ca rezultat, clienții pot avea o eficiență a investiției de 10 ori mai mare prin creșterea productivității echipei de IT, oferind o instalare și configurare rapidă, mărind durata de viață a instrumentelor de analiză și îmbunătățind disponibilitatea rețelelor.”

Securitatea rețelelor fără reducerea performanțelor

În ansamblu, Vision ONE permite unei companii să-și sporească securitatea rapid și ușor. Integrând cele mai puternice soluții Ixia în materie de vizibilitate a rețelelor și soluții de securitate, Vision ONE oferă o gamă variată de beneficii, precum:

  • Rentabilitate imediată cu o interfață grafică intuitivă ce permite profesioniștilor IT să instaleze și configureze Vision ONE rapid, astfel încât ei să se poată concentra pe creșterea securității și mai puțin pe configurare.
  • Procesarea avansată de pachete de date fără pierderi contribuie la îmbunătățirea eficienței uneltelor de securitate prin eliminarea datelor duplicate și gruparea lor.
  • Analiza în detaliu a pachetelor de date optimizează investiția în infrastructură prin clasificarea traficului în timp real și direcționarea acestuia către instrumentele potrivite, conform unui set de parametrii precum tipul de aplicație, geolocație sau tipul de echipament.
  • Balansarea traficului de date maximizează timpul de funcționare și asigură faptul că date critice nu se pierd, iar traficul este distribuit în mai multe canale de monitorizare.

Avantaje competitive pentru distribuitori

Vision ONE oferă distribuitorilor Ixia o platformă completă cu avantaje competitive puternice prin reducerea sarcinilor echipelor IT, securizarea rețelelor fără a sacrifica performanța și eficientizarea investițiilor. Capabilitățile plug and play ale Vision One permit rentabilitate imediată pentru clienți, cu efort minim în ceea ce privește vânzarea și lansarea soluției.

„Vision ONE stabilește un nou standard pe piață deoarece ne oferă posibilitatea să ne adresăm unei varietăți atât de mari de cerințe în ceea ce privește vizibilitatea rețelelor cu un singur dispozitiv eficient din punct de vedere al costurilor”, spune Jean-Marc Odet, General Manager, J3TEL. „Soluția Ixia livrează o combinație bogată de caracteristici și funcționalități ce vor răspunde nevoilor specifice de vizibilitate și securitate ale clienților noștri. În particular, platforma Vision ONE este unică în ceea ce privește prețul de intrare pe piață, permițându-le companiilor să crească în funcție de nevoile lor.”

Platforma Ericsson Cloud permite lansarea primei soluții comerciale NFV multi-vendor din lume

  • Prima soluție comercială și multi-vendor din lume dedicată virtualizării funcțiilor de rețea (NFV)
  • Platforma deschisă NFV a Ericsson oferă interoperabilitate și conectivitate pentru SDN-urile și orice funcție virtualizată de rețea a operatorilor
  • Ericsson va extinde funcțiile platformei Ericsson Cloud pentru a susține virtualizarea rețelei NTT DOCOMO, cel mai mare operator de telefonie mobilă din Japonia

Bazată pe platforma deschisă NFV a Ericsson, NTT DOCOMO – cel mai mare operator de telefonie mobilă din Japonia – lansează astăzi prima soluție comercială și multi-vendor din lume dedicată virtualizării funcțiilor de rețea (NFV). Platforma Ericsson furnizează capacități de interoperabilitate și conectivitate pentru orice funcție virtualizată de rețea a operatorilor și SDN-urile acestora. Cu o arhitectură deschisă, soluția include o platformă de virtualizare – OpenStack-based Ericsson Cloud Execution Environment – și un orchestrator NFV – Ericsson Cloud Manager. În plus, Ericsson a furnizat și un sistem de integrare și servicii de suport, iar soluția permite implementarea unui Evolved Packet Core (EPC) virtual și multi-vendor.
Platforma deschisă NFV a Ericsson poate rula orice funcții ale rețelei și oferă performanță superioară, grad ridicat de încredere și operare, dar și capabilități avansate de mentenanță. Noul mediu virtualizat permite operatorului NTT DOCOMO să-și accelereze livrarea de noi servicii cu ajutorul unei rețele stabile și interoperabile.
„NT DOCOMO a demonstrat din nou că este lider în tehnologie la nivel mondial prin lansarea unui NFV multi-vendor,” a declarat Seizo Onoe, Executive Vice President și Chief Technology Officer la NTT DOCOMO. „Suntem extrem de încântați de acest progres și de posibilitatea de a oferi servicii îmbunătățite bazate pe o arhitectură standardizată pentru viitor.”

„Ca partener al NTT DOCOMO, este o mândrie pentru Ericsson să fie implicată în această lansare istorică, care va avea un impact semnificativ pentru întreaga industrie,” a menționat Anders Lindblad, Senior Vice President și Head of Business Unit Cloud & IP la Ericsson. „Credem că experiența noastră comună în ceea ce privește platformele deschise pentru arhitecturile de rețea NFV (OPNFV) vor contribui decisiv la standardizarea rețelelor și interoperabilitatea acestora la nivel global. Vom continua să furnizăm operațiuni eficiente din punct de vedere al costurilor și administrarea flexibilă și dinamică a resurselor rețelelor.”

Datorită parteneriatul solid dintre NTT DOCOMO și Ericsson, companiile colaborează pentru standardizarea și interoperabilitatea la nivel global în ceea ce privește OPNFV, ETSI NFV și 3GPP.

Ericsson Mobility Report, ediția MWC 2016: Pauzele în redarea conținutului video pe mobil contribuie la creșterea nivelului de stres al utilizatorului

  • Pauzele în redarea conținutului video pe mobil contribuie la creșterea nivelului de stres al utilizatorului asemănător vizionării unui film horror
  • În același timp, o experiență fără delay declanșează un răspuns emoțional pozitiv și crește percepția bună a utilizatorului față de operatorul mobil
  • Studiul estimează că traficul de date generat de rețelele de socializare va crește de 12 ori în următorii șase ani

Ericsson (NASDAQ: ERIC) lansează cu ocazia Mobile World Congress 2016, unul dintre cele mai mari târguri de tehnologie la nivel global, o versiune actualizată a studiului Ericsson Mobillity Report. Acesta analizează impactul pe care îl au diferite niveluri de performanță a rețelelor asupra utilizatorilor de smartphone-uri și percepția lor legată de operatorii mobili și furnizorii de conținut digital.

Studiul s-a bazat pe tehnologii din domeniul neuroștiințelor* pentru a măsura obiectiv răspunsurile emoționale ale utilizatorilor la diverse experiențe ce implicau telefonul mobil. Astfel,  au fost măsurate pulsul, activitatea cerebrală și mișcările ochilor persoanelor care se uitau la videoclipuri pe telefon.

Încărcări grele ale paginilor web sau a conținutului video au provocat creșterea pulsului utilizatorilor cu 38%. Pauzele de șase secunde în redarea conținutului video au dus la creșterea nivelului de stres cu o treime. Astfel, stresul provocat de aceste întârzieri a fost asemănător cu cel produs de vizionarea unui film horror, sau de rezolvarea unei probleme de matematică și chiar mai mare decât cel resimțit la o coadă la casă într-un supermarket. Odată ce un clip video începe să ruleze din nou, o pauză adițională poate crește dramatic nivelul de stres.

Alte rezultate importante ale studiului Ericsson Mobillity Report – ediția MWC 2016 includ:

  • Redarea conținutului video și utilizarea rețelelor de socializare sunt factorii care contribuie cel mai mult la creșterea traficului de date pe mobil. În următorii șase ani, traficul de date generat de rețelele de socializare va fi de 12 ori mai mare comparativ cu ultimii 6 ani.
  • Numărul de abonamente noi pentru serviciile de telefonie mobilă a crescut cu 68 de milioane în ultimul trimestru din 2015, cele mai multe venind din India (21 milioane), China (6 milioane), SUA (5 milioane), Myanmar (5 milioane) și Nigeria (3 milioane).
  • Numărul total de abonamente mobile a ajuns în ultimul trimestru din 2015 la aproximativ 7,3 miliarde, ceea ce înseamnă o rată de penetrare de 100% și echivalentul numărul total de oameni care trăiesc pe glob.
  • Traficul de date mobile la nivel global a crescut cu 65% între ultimul trimestru din 2014 și aceeași perioadă a anului 2015.
  • Există un miliard de abonamente LTE în întreaga lume, cu aproximativ 160 de milioane de abonamente noi în ultimul trimestru din 2015.

În acest studiu, Net Promoter Score (NPS) al unui operator – indicele care oferă informații despre probabilitatea ca un client să recomande serviciile unei companii cunoscuților săi – a crescut semnificativ (+4,5 puncte) când acesta a fost asociat cu o experiența fără pauze în redarea conținutului video. Acest lucru s-a reflectat și când s-au măsurat interacțiunile emoționale folosind un index motivațional bazat pe neuroștiințe.

Totuși, NPS-ul operatorilor a scăzut cu aproximativ 4 puncte în condițiile în care au existat pauze și întârzieri moderate în redarea conținutului video. Interesant este faptul că acestea au avut un impact dublu negativ pentru operatorii mobili: interacțiune scăzută cu brand-ul operatorului și interacțiune crescută cu competitorii acestuia.

Întregul studiu poate fi accesat la adresa: http://hugin.info/1061/R/1986667/728939.pdf

*tehnologie wireless pentru electroencefalografie (EEG), aparate pentru măsurarea pulsului și echipamente de urmărire a mișcărilor ochilor

###

Ericsson la Mobile World Congress 2016

Pe durata târgului Mobile World Congress 2016 din Barcelona, Ericsson va prezenta ultimele tendințe din industria IT&C și va găzdui la standul său cele mai noi inovații tehnologice și discuții inspiraționale ce vor permite noi oportunități de afaceri. Ne aflăm în era transformării digitale, tot mai aproape de  Societatea Permanent Conectată – o societate în care mobilitatea, broadband-ul și cloud-ul vor ajuta fiecare individ și fiecare industrie să-și atingă adevăratul potențial. Există o multitudine de oportunități, iar companiile se transformă conform rolului pe care acestea au ales să-l joace în lanțul valoric și ecosistemele Societății Permanent Conectate.

Vă așteptăm alături de Ericsson în Hala 2, la standul 2N60, pentru a putea învăța mai multe despre 5G, Internetul Tuturor Lucrurilor și cloud, dar și pentru a discuta impactul pe care transformarea digitală îl are asupra oamenilor, afacerilor și societății.

Ericsson și MTS aduc 5G în Rusia

  • Ericsson și MTS se pregătesc pentru a demonstra potențialul rețelelor 5G în timpul Campionatului Mondial de Fotbal din 2018, care se va desfășura în Rusia, cu ajutorul primul sistem de test pentru 5G ce va fi lansat în 2016.
  • Cele două companii au semnat un Memorandum de Înțelegere pentru dezvoltarea și introducerea tehnologiilor IoT și 5G

Ericsson (NASDAQ: ERIC) și Mobile TeleSystems OJSC (MTS) (NYS: MBT, MOEX: MTSS), cel mai mare operator telecom din Rusia și Comunitatea Statelor Independente (CIS), vor coopera pentru dezvoltarea și lansarea 5G în Rusia.

Memorandumul de Înțelegere (MOU) semnat între cele două companii va acoperi desfășurarea de studii legate de spectrele rețelelor de ultimă generație, cât și construcția unui nou sistem de test pentru 5G. Companiile se vor concentra inițial pe dezvoltarea cerințelor și modurilor de utilizare, cât și pe evaluarea performanțelor și aplicabilitatea unor componente tehnologice cheie ale 5G. Proiectul va deschide un dialog și cu autoritățile guvernamentale legat de lungimile de bandă disponibile pentru 5G și cerințele pentru următoarea generație de sisteme.

Parteneriatul va implica și implementarea unor tehnologii legate de 5G în rețeaua MTS, precum Ericsson Lean Carrier și utilizarea unui spectru fără licență, cât și alte tehnologii ce folosesc concepte de design pe care Ericsson le-a dezvoltat pentru 5G.

„Chiar dacă cerințele pentru noile standarde de comunicare sunt în stadiu de dezvoltare, este important pentru compania noastră să fie implicată în acest proces – ceea ce a și dus la semnarea acordului cu Ericsson”, a  menționat Andrey Ushatskiy, Vice President, Technology and IT, Chief Technology and Information Officer, MTS. „Anul viitor vom începe să testăm soluțiile dezvoltate de furnizorii noștri printr-o serie de proiecte pilot în rețeaua MTS, astfel încât ambele părți să beneficieze de o înțelegere completă a performanței soluțiilor din rețeaua noastră 5G. Lucrând proactiv în cadrul procesul de standardizare 5G, vom fi pregătiți să construim primele etape ale rețelei care ne va schimba semnificativ viețile și rolul lucrurilor din jurul nostru și care va deschide noi orizonturi în toate domeniile – case, școli, medicină, știință, transport, divertisment și multe altele.”

„Ericsson conduce dezvoltarea tehnologiei 5G împreună cu partenerii și operatorii noștri, pentru a oferi viteze de transfer de date mai mari, latență scăzută și fiabilitate din ce în ce mai mare la conectare. Proiectul reprezintă un punct de referință și implică Rusia în dezvoltarea celor mai inovatoare tehnologii. Până în 2018, plănuim să desfășurăm cercetări, să testăm și să implementăm  tehnologii cheie ce vor îmbunătăți performanța și acoperirea rețelei MTS. 5G va revoluționa experiența utilizatorului în ceea ce privește tehnologiile mobile pe durata Campionatului Mondial de Fotbal din 2018.”

Memorandumul de Înțelegere (MOU) implică cooperarea celor două companii în următoarele zone:

  • Dialog împreună cu autoritățile cu privire la utilizarea spectrului pentru 5G
  • În 2016, implementarea proiectului pilot în LTE-U (LTE-Unlicensed) / LAA (Licensed-Assisted Access) ce implică utilizarea interfeței radio LTE în bandă nelicențiată 5GHz împreună cu puncte fixe de acces Wi-Fi. Soluția oferă acoperire și capacitate mai bună, și combină rețelele Wi-Fi deja existente cu resursele rețelei mobile.
  • Testarea tehnologiei Ericsson Lean Carrier. Soluția folosește arhitectura 5G pentru optimizarea traficului dintre celule, eliminarea interferențelor, simplificarea administrării rețelei și creșterea vitezei de transfer de date.
  • Demonstrarea noilor tehnologii radio pentru IoT: EC-GSM (acoperire extinsă pentru GSM), LTE-M (pentru comunicațiile Machine-type), NB-IoT (Narrowband IoT). Tehnologiile vor îmbunătăți rețelele GSM și LTE deja existente pentru a oferi o acoperire mult mai mare în spații interioare, o durată de viață a bateriei mai mare și ajutor pentru dispozitivele folosite în diverse aplicații IoT.
  • În 2017, lansarea soluțiilor pilot pentru 5G folosind transmisii de date de viteză mare în banda de 15 GHz.

Construirea zonei de test pentru demonstrarea soluțiilor tehnologiei 5G pe durata Campionatului Mondial de Fotbal 2018 în Rusia.

Ericsson prezintă trei noi soluții IoT pentru case și orașe inteligente în cadrul CES 2016

  • Contoarele inteligente permit consumatorului să fie în control și companiilor de utilități să ofere în viitor servicii inteligente către aceștia.
  • Sistemul de analiză a datelor despre utilizatori și IoT dezvoltat de Ericsson va permite operatorilor să-și valorifice bazele de date despre consumatori și IoT.
  • Pentru a putea face față numărului din ce în ce mai mare de dispozitive IoT care vor avea o gamă largă de întrebuințări și cerințe, Ericsson va lansa software-ul de rețea 17A care va susține milioane de conexiuni și aplicații IoT.

 

Ericsson (NASDAQ: ERIC) lansează în cadrul CES 2016, unul dintre cele mai mari târguri de tehnologie la nivel global, trei noi soluții dedicate furnizorilor de servicii de comunicații și companiilor de utilități și pentru a acoperi cerințele unei piețe în care Internetul Tuturor Lucrurilor (IoT) este în plină dezvoltare. Aceste soluții vor consolida poziția unică a companiei pe piața serviciilor end-to-end la nivel global.

IoT se dezvoltă rapid și reprezintă un adevărat factor de transformare al societății, contribuind din ce în ce mai mult la contopirea lumii fizice cu cea digitală. În ultimul Ericsson Mobility Report se estimează că vor exista 28 de miliarde de dispozitive conectate până în 2021, mai mult de jumătate din acestea fiind conexiuni Machine-to-Machine (M2M) și IoT.

Mai mult decât atât, numeroase studii au identificat potențialul și valoarea IoT pentru societate, orașele inteligente, casele conectate și dispozitivele consumatorilor contribuind în mod principal la nivelul de valoare perceput. Lider în materie de soluții inovatoare pentru orașe inteligente și case conectate, Ericsson a lansat în cadrul CES 2016 trei soluții IoT:

  • Contorizare inteligentă ca serviciu
  • Sistem de analiză a datelor despre utilizatori și IoT
  • Software-ul de rețea 17A pentru susținerea conexiunilor și aplicațiilor IoT

Contorizarea inteligentă ca serviciu

IT&C devine din ce în ce mai important pentru companiile de utilități, pe măsură ce aceștia caută să își îmbunătățească eficiența operațiunilor și să găsească metode noi pentru a inova și îmbunătăți experiența consumatorilor. Contorizarea inteligentă ca serviciu permite outsourcing-ul complet al proceselor de business și beneficiază de experiența Ericsson în implementarea a 42 de milioane de contoare inteligente la nivel global. Avantajele contorizării inteligente includ un timp redus pentru pregătirea lansării pe piață, management superior al contoarelor și operațiunilor, dar și reducerea considerabilă a costurilor. Pe scurt, furnizorii de utilități vor beneficia de un costuri scăzute, o complexitate redusă a operațiunilor datorată faptului că Ericsson va fi singurul punct de contact cu furnizorii de servicii IT, operatorii telecom și companii de servicii de teren, totodată îmbunătățind calitatea generală a serviciilor.

Pentru consumatori, contoarele inteligente vor însemna facturi pentru utilități cu costuri exacte și posibilitatea de a-și controla cheltuielile. Acestea vor permite și servicii avansate de control automat și sigur al luminii și temperaturii în case.

Soluția va fi disponibilă comercial în trimestrul al doilea din 2016.

 

Sistem de analiză a datelor despre utilizatori și IoT

Creșterea exponențială a numărului de dispozitive conectate, atât din partea consumatorilor individuali, cât și din partea diverselor industrii, oferă operatorilor telecom oportunitatea de a-și valorifica bazele de date despre consumatori și IoT. Sistemul de analiză a datelor despre utilizatori și IoT dezvoltat de Ericsson va permite operatorilor să facă acest lucru în timp real, cu ajutorul unui motor de căutare și analiză încorporat în baza de date a clienților.

Această soluție extinde oferta Ericsson de servicii de consolidare a datelor despre utilizatori și funcționează atât pe dispozitive celulare, cât și pe cele non-celulare. Mai mult decât atât, sistemul poate prelua informații și din baze de date externe, generând într-un mediu securizat analize și aplicați IoT importante pentru mai multe industrii.

Ca rezultat, operatorii își pot eficientiza operațiunile interne și extinde afacerea atât către consumatori, cât și diverse industrii. În paralel, își pot extinde rolul în ecosistemul IoT peste pragul simplu de conectivitate, dobândind astfel o poziție dominantă în piață.

Soluția va fi disponibilă comercial la finalul trimestrul al doilea din 2016.

 

Software-ul de rețea 17A pentru susținerea conexiunilor și aplicațiilor IoT

În septembrie 2015, Ericsson a anunțat o suită de îmbunătățiri software pentru a accelera dezvoltarea IoT, eliminând piedicile ce încetinesc adopția acestuia în piață. Pentru a putea face față numărului din ce în ce mai mare de dispozitive IoT care vor avea o gamă largă de întrebuințări și cerințe, Ericsson va lansa software-ul de rețea 17A care va susține milioane de conexiuni și aplicații. Noul software de rețea va introduce IoT de bandă îngustă (narrowband IoT – NB-IoT) în infrastructura LTE existentă, permițând implementarea securizată și stabilă a unei conexiuni mobile la costuri totale mult mai scăzute.

Soluția va fi disponibilă comercial în trimestrul al patrulea din 2016.

 

Ericsson la Consumer Electronics Show 2016

Ericsson este prezent la Consumer Electronics Show în Las Vegas, în perioada 6-9 ianuarie 2016, la standul numărul #10433 localizat în sala centrală a Las Vegas Convention Center. Standul Ericsson prezintă perspectiva utilizatorului final asupra a unei experiențe de top a Societății Permanent Conectate, unde conectivitatea este punctul de plecare pentru noi moduri de inovare, colaborare și socializare. La stand se vor desfășura și demonstrații pentru a accentua modul în care 5G și IoT vor fi în beneficiul oamenilor, revoluționând industria și transformând Societatea Permanent Conectată.