Afaceri Administratie Publica

Cum pui pe picioare o afacere profitabila? Sfaturi utile pentru orice incepator

afaceri

Problemele cotidiene si serviciul extrem de stresant pe care il are majoritatea romanilor, au dus la aparitia unui curent tot mai puternic in directia deschiderii unor afaceri personale, profitabile. Multi dintre antreprenori s-au gandit in primul rand la ideea de a deveni proprii lor sefi, in asa fel incat sa se bucure de momentele in care nu vor mai primi ordine, diverse proiecte obligatorii care-i stresau si nu le faceau nicio placere, dar si la posibilitatea de a investi sume mici pentru inceput.

Un mic business trebuie privit ca o sursa de venit constanta, fara investitii masive si fara un efort suplimentar prea mare. El poate influenta nu numai intreaga economie, dar chiar si societatea, ridicand nivelul de viata, aparand noi surse de existenta pentru intretinerea familiilor, creandu-se noi locuri de munca, transferandu-se sume noi la bugetul de stat. Initierea si derularea afacerii personale inseamna riscuri, dar si eforturi in realizarea unui vis.

Care sunt sfaturile pentru un antreprenor de succes?

O afacere personala acorda libertatea oricarei persoane de a-si trai viata dupa bunul plac, de a-si asuma un rol responsabil in cadrul familiei, dar si al societatii. Succesul in afaceri nu este un lucru garantat pentru nimeni, ci este doar o munca asidua, cotidiana, care aduce numeroase avantaje: posibilitatea de a castiga foarte bine, siguranta locului de munca, stimularea creativitatii, ajutorarea intregii familii, recunoasterea publica chiar.

Un afacerist incepator trebuie sa tina cont de cateva sfaturi pentru a atinge succesul:

1-ERP-Afix-Contabilitate-1024x711

  1. Alegerea unei solutii ERP de pe www.bsgroup.ro, mai exact a unui sistem de software care sa contribuie la managementul firmei nou create , este un element care asigura sanse mari de reusita, indiferent de domeniul in care va activa. Sistemul ERP asigura o integrare a tuturor componentelor afacerii, adica a celor cu privire la salarii, stocuri, impozite, contabilitate etc, in acest fel managerul avand o viziune clara asupra tuturor problemelor ce pot aparea in interiorul organizatiei;
  2. Informarea din timp asupra domeniului ales pentru a-si desfasura activitatea devine o necesitate a reusitei in afaceri. Este important sa fie aleasa o activitate economica cautata, cu posibilitati de dezvoltare multiple, cu potentiali angajati calificati si cu o piata de desfacere vasta;
  3. Existenta unor sume de bani necesare deschiderii afacerii in cauza este un alt sfat dat de specialisti. Antreprenorul trebuie sa aiba si o suma de bani de rezerva, necesara in cazul aparitiei unor probleme nedorite. Incepatorii ar trebui sa-si pastreze jobul pana in momentul in care afacerea personala devine una profitabila, din care poate sa-si plateasca facturile sau salariile angajatilor. De asemenea, in acest sens se poate merge si pe imprumutul in banca, dar ratele pot fi destul de mari si greu de suportat;
  4. Alegerea cu grija a angajatilor, care reprezinta coloana vertebrala a firmei si de care tine viitorul succes al acesteia, este iarasi esentiala. Acestia ar trebui specializati in domeniu, sa aiba ceva experienta daca este posibil si sa fie motivati pentru munca in echipa. Chiar daca nu este posibil ca toti viitorii angajati sa fie priceputi in domeniu, macar o parte a acestora ar trebui sa cunoasca ceea ce vor face si sa-i invete pe ceilalti.

Raport despre starea plajelor

Sezonul estival tocmai s-a ȋncheiat, iar una dintre cele mai importante piedici din calea desfãşurãrii unui turism civilizat şi bine structurat a rãmas nerezolvatã.

Deşi litoralul a atras ȋn sezonul 2016 cu pânã la 11% mai mulţi turişti faţã de anul trecut,  perioada medie de şedere a unui turist pe litoral a scãzut faţã de anul precedent de la 3 zile la 2,9 zile. Este posibil ca aceastã cotã redusã a duratei medii de şedere se datoreazã şi plajelor slab amenajate şi aglomerate. Agenţii din turism sunt obligaţi sã accepte pretenţiile unor firme care nu au nici o legãturã cu acest domeniu, dar cãrora legea le permite sã subȋnchirieze plaje din dreptul hotelurilor sau unitãţilor turistice, ce-i drept pe niste preturi mari, iar aceastã situatie se regãseste in pretul final, foarte mare, pe care turistul este obligat sã-l plãteascã pentru a sta pe plajã.
Problema administrãrii plajelor este una veche asupra cãreia am atras atenţia ȋn mai multe rânduri. Proprietarul plajelor este statul român aşa cum este şi firesc, dar dreptul de administrare ȋl deţine Administraţia  Naţionalã ”Apele Române”, care a dovedit cã interesul care primeazã sunt banii şi nu dezvoltarea localã.
Din acest motive doresc sã lansez o tema de discuţii legatã de trecerea dreptului de administrare a plajelor din patrimoniul Administraţiei  Naţionale ”Apele Române”  ȋn portofoliul administraţiilor locale riverane Mãrii Negre. Conform  OUG nr. 19/2006, autoritãţile administraţiei publice locale pe a cãror razã teritorialã se aflã plaje cu destinaţie turisticã au  urmãtoarele obligaţii:
  • sã organizeze şi sã asigure servicii publice de salvare acvaticã – salvamar şi posturi de prim ajutor;
  • sã asigure lucrãrile de canalizare şi alimentare cu apã pânã ȋn zona limitrofã plajei cu destinaţie turisticã;
  • sã asigure ordinea publicã prin intermediul poliţiei, jandarmeriei şi al poliţiei comunitare.

Firesc ar fi, dupã ce am enumerat aceste obligaţii ce revin administraţiilor locale, ca şi dreptul de administrare al plajelor sã fie tot al lor. Administraţiile  locale sunt cele mai ȋn mãsurã sã gestioneze corect şi eficient plajele ȋn interesul celor pe care ȋi reprezintã.

Deşi acest subiect al trecerii plajelor ȋn patrimoniulul administraţiilor  locale a mai fost discutat ȋn trecut, fãrã nici un rezultat pânã la acest moment, eu am propus o temã de dezbateri şi aştept sugestii de la toţi cei implicaţi ȋn aceastã problemã, pentru ca ȋmpreunã sã gãsim soluţia cea mai avantajoasã pentru administrarea corectã şi eficienta a unei resurse naturale atât de importante pentru turismul românesc, cum sunt plajele turistice.
Mihai Tararache,
Deputat PNL de Constanta

De ce a depăşit estimările profitul Inditex

Grupul spaniol Inditex, cel mai mare retailer de îmbrăcăminte din lume, a raportat o creştere a profitului semestrial peste aşteptările analiştilor, datorită expansiunii online, transmit Reuters şi Bloomberg.

Zara2
Profitul operaţional a urcat cu 8%, la 1,61 miliarde de euro (1,8 miliarde de dolari) în perioada februarie – iulie 2016, în timp ce analiştii se aşteptau la 1,58 miliarde de euro.
Veniturile au înregistrat un avans de 13% în primele săptămâni din trimestrul trei, excluzând fluctuaţiile de curs valutar.

Profitul net a ajuns la 1,26 miliarde de euro (1,4 miliarde de dolari) în perioada februarie – iulie 2016, în timp ce analiştii se aşteptau la 1,25 miliarde de euro.

Inditex, companie ce deţine opt branduri precum Zara, Bershka, Stradivarius, Massimo Dutti şi Pull&Bear, are peste 7.000 de magazine în 90 de ţări. În ultimele luni, compania a deschis magazine în Vietnam, Noua Zeelandă, Paraguay, Aruba şi Nicaragua. Până la sfârşitul lui 2016, toate brandurile vor fi disponibile online în Europa.

În România, la finele anului trecut, reţeaua Inditex era formată din 57 de magazine, cu brandurile Zara, Pull&Bear, Bershka, Stradivarius, Oysho, Zara Home şi Massimo Dutti. www.agerpres.ro

Vineri vor avea loc discuţii între asociaţiile de magistraţi şi CSM pe tema Memorandumului

Plenul CSM a decis, luni, ca vineri să aibă loc o întâlnire între reprezentanţii consiliului şi asociaţiile de magistraţi pe tema Memorandumului privind justiţia, adoptat de 101 instanţe şi 28 de parchete.

“Plenul CSM propune dezbaterea şi sistematizarea tuturor aspectelor aflate în atenţia adunărilor generale ale instanţelor, sau reflectate în memorandum, în cadrul unei întâlniri ce va avea loc vineri, 23 septembrie. Ora şi locul unde vor avea loc aceste dezbateri le vom comunica până la data respectivă. Pe de-o parte vom identifica noi, în cadrul direcţiilor de specialitate, ce am facut până acum şi ce ni se cere în memorandum şi ce ar urma să facem în viitor. Pentru asta urmează să facem dialogul. Deocamdată ideea a fost asta, a structurării problemelor pe care le avem de discutat. Pentru că în memorandum avem o expunere care e bine să fie pusă mai la obiect. Noi o să scoatem toate materialele, o să le punem pe masa dânşilor şi aşteptăm şi de la dânsii să ne structureze mai la obiect memorandumul, dac ă se poate. Dacă nu, o să o facem noi până atunci”, a declarat Mircea Aron, preşedintele CSM.

Memorandumul privind justiţia a fost adoptat până în prezent de 101 instanţe din ţară şi 28 de parchete, altele urmând să decida în cadrul adunărilor generale dacă se alătură formei de protest.

Asociaţia Procurorilor din România şi procurori care nu sunt membri ai asociaţiei susţin solicitările cuprinse în memorandum. Şi Uniunea Naţională a Barourilor din România şi-a sprijinul pentru demersul magistraţilor.

Asociaţiile de magistaţi au discutat problemele recente din justiţie cu experţii Comisiei Europene care de ocupă de evaluarea sistemului judiciar din România, prezentându-le specialiştilor Memorandumul privind justiţia prin care se solicită un set de măsuri pentru un sistem eficient şi de calitate.Un raport scris privind problemele din justiţie va fi trimis Comisiei Europene de asociaţiile profesionale ale magistraţilor în perioada ce urmeaza.

CNA – Minorii nu vor mai putea să apară în reclamele pentru produse alimentare, după adoptarea noului Cod de reglementare în audiovizual BUCUREŞTI | Scris de Ana Maria Anitoiu | ieri, 18:50

Consiliul Naţional al Audiovizualului (CNA) a votat, miercuri, într-o şedinţă suplimentară, mai multe propuneri de modificare a Codului de reglementare a conţinutului audiovizual, una dintre schimbări presupunând că va fi interzisă apariţia minorilor în reclamele pentru produse alimentare.

”Cele două mari modificări importante sunt următoarele: propunerea pe care am susţinut-o extrem de puternic, şi anume interzicerea apariţiei minorilor în reclamele la produsele alimentare, propunere care a fost adoptată, şi două articole care clarifică statutul reclamelor la suplimentele alimentare, care sunt prezentate publicului ca posibile produse de tipul medicamentelor, care vindecă boli incurabile, de altfel. Prin modificare, reclamele la suplimentele alimentare nu vor mai putea induce în eroare publicul şi nu vor mai putea fi prezentate ca având efecte de tipul medicamentelor”, a explicat pentru Agenţia de presă News.ro Valentin-Alexandru Jucan, membru CNA.

Prin modificările propuse şi votate pentru Codul de reglementare în audiovizual de membrii CNA, la mesajele de avertizare prevăzute, precum cele referitoare la evitarea excesului de sare, zahăr şi grăsimi şi la recomandarea consumului zilnic de minimum doi litri de lichide, se adaugă două referitoare la faptul că părinţii trebuie să petreacă cât mai mult timp alături de copii şi la faptul că este importantă alăptarea copiilor în primul an de viaţă.

cna-inq-george-calin

”Cele mai multe articole vin să clarifice nişte aspecte care ţin de informare corectă, dreptul la replică şi protecţia minorului, deci sunt clarificări care au ca scop întărirea acestor norme”, a mai spus Valentin-Alexandru Jucan.

Codul de reglementare în audiovizual, cu modificările propuse şi prezentate de membrii CNA, va fi publicat pe site-ul Consiliului, după care va intra în dezbatere publică, timp de 30 de zile. Apoi, noile propuneri vor fi analizate, se va da votul final, iar noul Cod va intra în vigoare odată cu publicarea sa în Monitorul Oficial.

Ce prevede masterplanul de transporturi al Guvernului

Guvernul a aprobat, miercuri, noul masterplan general de transporturi, care prevede construcţia a 6.800 de kilometri de drum, dintre care 1.500 de kilometri de autostradă şi 1.300 de kilometri de drumuri expres, precum şi modernizarea a 5.000 de kilometri de cale ferată, 15 aeroporturi şi 32 de porturi.

bretea-pod-agigea

Anunţul a fost făcut la finalul şedinţei de Guvern de către ministrul Transporturilor, Sorin Buşe.

“Masterplanul analizează obiectivele majore ale sistemului naţional de transport şi constituie un instrument strategic de planificare a investiţiilor majore pentru obiectivele de transport la scară naţională. Masterplanul securizează practic construcţia a peste 6.800 de kilometri de drum, din care peste 1.500 de km de autostradă şi peste 1.300 de kilometri de drum expres”, a spus ministrul.

Buşe a precizat că în masterplan sunt cuprinse şi măsuri pentru modernizarea a 5.000 de kilometri de cale ferată, a 12 aeroporturi şi a 32 de porturi. Acest masterplan este o condiţie ex ante pentru accesarea de fonduri europene în transporturi şi infrastructură.

Potrivit documentului, vor fi cumpărate şi noi echipamente necesare infrastructurii din România.

Masterplanul va avea ataşat şi un plan separat de implementare a proiectelor, care va defini programul de eşalonare a investiţiilor.

Masterplanul a fost elaborat în colaborare cu instituţiile europene, a precizat ministrul Transporturilor.

La nivelul autorităţilor au avut loc dezbateri, în ultimul an, în legătură cu forma în care ar trebui aprobat documentul. În timp ce unii decidenţi au propus aprobarea unei Hotărâri de Guvern, alţii au înclinat spre un proiect de lege trimis de către Guvern spre aprobare în Parlament, pentru a reduce riscul unor modificări după intrarea în vigoare.

În 15 martie, secretarul de stat în Ministerul Transporturilor Marcel Boloş susţinea că Guvernul va aproba un proiect de lege pe care îl va trimite în Parlament, însă ulterior autorităţile preferat să realizeze un proiect de Hotărâre de Guvern.

În iunie 2016, proiectul de HG pentru aprobarea Masterplanului General de Transport a fost lansat în dezbatere publică, în cadrul Comisiei de Dialog Social.

Masterplanul cuprinde proiectele de infrastructură care trebuie realizate până în 2030. În următorii 15 ani, România îşi propune investească 43,5 miliarde de euro în infrastructură.

viewscnt

Cat au cheltuit turistii veniti in Romania pentru afaceri

Turiştii străini cazaţi în România în primul semestru au cheltuit în total 2,76 miliarde lei (circa 615 milioane euro), ceea ce înseamnă în medie 2.527 de lei de persoană la un număr de 1,09 milioane de turişti, din care cei mai mulţi au venit pentru afaceri, conferinţe, sau cursuri, potrivit datelor publicate joi de Institutul Naţional de Statistică (INS).

Turiştii veniţi pentru afaceri sau conferinţe au reprezentat 59% din total în prima jumătate a acestui an.

Călătoriile în scop particular, în care sunt incluse vacanţele, sesiunile de cumpărături, evenimente culturale şi sportive, tratamente medicale, vizitarea prietenilor şi rudelor sau doar tranzit, au reprezentat 41% din numărul total de turişti străini, din care vacanţele au avut o pondere de 59,6%.

somaj

Jumătate dintre cheltuielile pentru afaceri (51,8%) au fost repartizate pentru cazare, 94,4% dintre turişti preferând mic dejunul inclus.

Turiştii au mai lăsat 16,3% din banii cheltuiţi în restaurante şi baruri, iar 12,6% au fost pentru cumpărături.

Din totalul cheltuielilor pentru cumpărături, peste o treime – 37,2% – au fost pentru alimente şi băuturi, iar aproape o treime pentru cadouri şi suveniruri.

Turştii străini veniţi cu afaceri au dat 56,5% din banii pe transport către închirierea de autoturisme, iar cheltuielile pentru bilete de intrare în muzee, obiective turistice, grădini zoologice/botanice au reprezentat 22,8% din totalul cheltuielilor pentru recreere.

Peste jumătate – 52% – dintre turiştii străini veniţi în România şi-au organizat sejurul prin agenţii de turism, iar 29,4% pe cont propriu.

Totodată, trei sferturi dintre aceştia au călătorit cu avionul, în timp ce 13,7% au venit cu autoturismele proprii, mai arată statisticile oficiale.

Cioloş: Aşa cum Dacia-Renault a dovedit competitivitate pe piaţă, sperăm ca şi fabrica de la Ghimbav să dovedească

Premierul Dacian Cioloş a declarat, marţi, că fabrica Airbus de la Ghimbav pune România pe harta producătorilor de elicoptere din lume, adăugând că speră ca aşa cum Dacia-Renault a dovedit competitivitate pe piaţă şi acest produs să o facă.

”Pentru industria aeronautică viitorul se construieşte pe experienţa trecutului, pe experienţa pe care o avem pe această platformă industrială de la Ghimbav deja de câteva decenii şi mă bucur să asist astăzi la inaugurarea unui nou proiect industrial franco-român cu o investiţie franceză, cu competenţă şi experienţă românească, după succesul pe care l-am înregistrat cu privatizarea Dacia-Renault, un produs competitiv care şi-a demonstrat deja fiabilitatea economică şi comercială nu numai pe piaţa românească, dar şi pe piaţa internaţională. Astăzi, lansăm un nou proiect franco-român construit la fel ca şi în cazul Dacia-Renault pe experienţa trecutului, dar construit pe o nouă dimensiune, pentru că de data aceasta se vor construi elicoptere practic de la zero aici, sigur cu o parte din piese aduse din Franţa, o parte din componente înţeleg vor veni din România, pentru că intenţia noastră este să ajutăm dezvoltarea unei platforme, a unui hub, în industria aeronautică, pornind de la Braşov şi sigur cu participarea altor companii şi a altor întreprinderi care produc în România”, a spus Dacian Cioloş, la inaugurarea fabricii Airbus de la Ghimbav.

El a precizat că la Braşov compania va avea şi ”un birou de studii”, un departament de vânzări, dar şi ”o componentă de formare profesională”.

”Mă bucur să văd că acest concept de relansare a formării profesionale în România, formare duală, care presupune un parteneriat între unităţi de învăţământ de stat cu companii private îşi arată fructele. Cadrul legislativ pe care l-am pregătit şi care va fi foarte curând adoptat va fi folosit de această şcoală care va forma primii specialişti în producţia de elicoptere aici în România”, a adăugat Cioloş.

Premierul a mai spus că fabrica de la Ghimbav a creat 350 de locuri de muncă noi, care se adaugă la cele 160 deja existente pentru partea de reparare a elicopterelor, fiind vorba despre ”o investiţie benefică atât investitorului, cât şi României”.

El a precizat că fabrica de la Ghimbav ”pune România pe harta producătorilor de elicoptere din lume, cu un produs nou pe care sperăm să-l vedem în activitate cât mai repede”.

”Avem în analiză şi la Ministerul Apărării şi la Ministerul de Interne, acolo unde există nevoi de dotare pentru elicoptere de intervenţie, elicoptere multirol, într-o fază ulterioară probabil şi elicoptere militare. Analizăm şi această ofertă şi pentru început sper ca, aşa cum Dacia-Renault a dovedit competitivitate pe piaţă, sperăm ca şi acest produs să-şi dovedească competitivitatea”, a mai afirmat Cioloş.

La finalul discursurilor, preşedintele Franţei, François Hollande, şi premierul Dacian Cioloş au primit două machete ale elicopterului H215, care va fi produs la Ghimbav.

Din delegaţia care l-a însoţit la Braşov pe premierul Dacian Cioloş au făcut parte Costin Borc, viceprim-ministru, ministrul Economiei, Comerţului şi Relaţiilor cu Mediul de Afaceri şi Anca Dragu, ministrul Finanţelor Publice.

Potrivit unui comunicat al Airbus Helicopters, în fabrica de la Ghimbav vor lucra 350 de oameni când aceasta va atinge capacitatea maximă de producţie, primii angajaţi începând deja un training de 12 luni la fabrica din Franţa.

Compania Airbus a încheiat un parteneriat cu Colegiul Tehnic ”Transilvania”, primii 28 de de tineri incluşi în acest program participând la ceremonia de inaugurare a fabricii. După absolvire, aceştia vor deţine diplome de tehnicieni pentru elicoptere, tehnicieni superiori şi ingineri.

”A fost o onoare că am inaugurat fabrica de elicoptere de la Ghimbav în prezenţa preşedintelui Franţei şi a premierului României, întrucât acesta este începutul unui proiect care va aduce o imensă contribuţie industriei aeronautice din România. Airbus Helicopters are o istorie de succes de 40 de ani în România, iar evenimentul de astăzi este un mare pas înainte pentru parteneriatul dintre cele doua ţari. Primul H215, produs 100% în Romania, ar putea ieşi de pe linia finală de asamblare din Braşov în 2018, cu condiţia de a avea o prima comandă semnificativă. Producţia va creşte permanent pentru a ajunge la 15 elicoptere pe an până în 2020“, a declarat Serge Durand, directorul general al Airbus Helicopters Industries.

Industria românească este în declin

Industria, sector care reprezintă aproape un sfert din economia românească, a înregistrat în iulie cea mai mare scădere din acest an, de 3,4% faţă de aceeaşi lună din 2015, şi primul declin din ultimele şase luni, în special ca urmare a reducerii producţiei sectorului-cheie de prelucrare, arată datele publicate miercuri de Institutul Naţional de Statistică (INS).

În iunie, industria înregistrase un avans modest, de 1,1% faţă de a şasea lună a anului trecut.

În acest an, producţia industrială a înregistrat cel mai mare avans în luna aprilie, de 3,4% faţă de aceeaşi lună din anul trecut, după un debut de an modest.

Pe sectoare, industria extractivă a înregistrat şi în iulie un declin accentuat, de 13,7%, în temperare faţă de scăderea din lunile anterioare, în timp ce producţia şi furnizarea de energie electrică  şi termică, gaze, apă caldă şi aer condiţionat s-a redus cu 5,9%.

Statisticile reflectă problemele pe care le înregistrează, în prezent, sectorul minier din România şi cel al companiilor de utilităţi, controlat în mare parte de stat şi care este subminat de lipsa reformelor şi de lipsa de competitivitate.

Industria prelucrătoare, care are cea mai mare pondere în industria românească, a trecut şi el pe minul în iulie, cu o scădere de 2,9% faţă de iulie 2015. În iunie, industria de prelucrare avansase cu 1,5%.

Comparativ cu luna iunie, producţia industrială a scăzut cu 1,4%, trasă în jos de industria prelucrătoare, care a produs mai puţin cu 1,8%.

Cumulat pe primele şapte luni, producţia industrială din România a crescut cu 0,6% faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut, avans susţinut de industria prelucrătoare, care a consemnat un plus de 1,4%.

Industria extractivă a scăzut, însă, cu 18,9%, iar producţia şi furnizarea de energie electrică  şi termică, gaze, apă caldă şi aer condiţionat – cu 1,5%.

Pe serie ajustată în funcţie de numărul de zile lucrătoare şi de sezonalitate, industria a înregistrat însă o scădere cu 0,1% în primele şapte luni.

În 2015, producţia industrială a urcat cu 2,7%, după un avans de 6,1% în 2014 comparativ cu anul precedent.  Industria a contribuit, în 2015, cu 23,2% la formarea produsului intern brut (PIB) al României.

Romanii mai castiga o zi libera de la stat. Pe ce loc se afla Romania in clasamentul european

Romanii castiga inca o zi libera de la stat. 24 ianuarie ”Ziua Unirii Principatelor Romane” este de acum sarbatoare legala, a treisprezecea.
In prezent, nu se lucreaza in primele doua zile din an, primele doua zile, de Paste, de Rusalii, de Adormirea Maicii Domnului, de Sfantul Andrei, de Ziua Nationala, si in primele doua zile, de Craciun.
Astfel, tara noastra este la jumatatea clasamentului european, alaturi de Estonia si Grecia.
Cele mai multe zile libere le au lituanienii si slovacii, iar pe cele mai putine, englezii, finlandezii, ungurii, si spaniolii.